Pages

Sunday 3 July 2011

malaysia yang aman

assalamualaikum pembuka bicara, saya pencadang pertama ingin membahaskan mengenai isu isu pembangkang ? kerajaan ? demonstrasi ? BERSIH ?
okay, aku tak layak nak cakap pasala benda ni semua baru 20 tahun itu pun tak sampai lagi. tapi aku juga punya pemikiran dan pendapat. aku juga punya kuasa, suara rakyat. dengar sini semua !

sekarang kecoh pasal demonstrasi aman ke tak aman ke. entahlah. BERSIH ? suka hati korang lah nak di pihak kerajaan atau pembangkang. saya duduk di bawah jajahan kerajaan. saya menerima banyak bantuan dari kerjaan. negara yang demokratik. aman bukan ?

tujuan tulis blog ni adalah kerana terbaca status salah seorang cikgu di sekolah dulu. saya menyokong pendapat beliau. yaaa, mungking kerajaan makan duit rakyat atas cukai ? yaaa, semua org bayar cukai. kau juga begitu.

rakyat miskin tak terbela ? sampai bila kau mahu kerajaan sahaja yang membela mereka ? kenapa kau sendiri tidak membela diri kau ? kenapa kau tak berusaha keluar dari kepompong kemiskinan kau ?! aku buka mahu menghina.

kau mahu masuk BERSAMAMU ? kau mahu tv3 siarkan kesusahan dan org berdesas desus menghulurkan bantuan. kita manusia. selagi kudrat itu mampu berusahalah. Tuhan itu Maha Pemurah. usaha doa. 

aku hanya bersuara. aku juga citizen journalist. ak bebas memperkatakan apa sahaja. sekian terima kasih. semoga Malaysia tanah tumpah darahku terus aman. 

No comments:

Post a Comment